HEAD OF SEM TILL LIVE IT

 


Sedan 2005 har Live it låtit Sverige uppleva och idag är man marknadsledande inom upplevelsepresenter. Som en del i Live it Gruppen ingår även My Day och Greatdays, vars presentboxar med upplevelser i olika kategorier finns tillgängliga via mer än 1000 rikstäckande butiker och online. Med över 2000 upplevelser över hela landet erbjuds ett brett sortiment i samtliga prisklasser där Live it säkerställer högsta kvalitet genom att samarbeta med endast de bästa arrangörerna runtom i landet. Varje år mottar fler än 100 000 personer upplevelsepresenter och med fullständig bytesrätt inom hela sortimentet garanterar Live its samtliga varumärken nöjda och upplevande kunder. Gruppen erbjuder upplevelser i Sverige men har siktet inställt på internationell expansion. Rekryteringen är ett viktigt steg i Live its ambitiösa tillväxtstrategi. 

OM ROLLEN 

 

Vi söker en Head of SEM/SEM Specialist som kan utveckla och leda SEM samt stötta SEO för bolagets samtliga varumärken under Live it Group; Live it, Greatdays och My Day. Bolaget är i en tydlig expansionsfas och fler varumärken och marknader kan tillkomma.

Som Head of SEM/SEM Specialist är du en del av marknadsavdelningen och ansvarar för löpande kontohantering och optimering genom analyser, A/B tester, expertinsikter och tätt samarbete med Digital Manager och CXO. Live it har en egen inhouseavdelning som sätter utformning av annonser och kampanjer. 

Marknadsavdelningen hanterar idag direkt digital kommunikation via Mailchimp och social media via Business manager, affiliate nätverk, LinkMobility mm. Marknadsavdelningen genomför samtliga digitala kampanjer och på sikt kommer även ett CRM/marketing automation-verktyg att implementeras. 

Som person är du analytisk och entreprenöriell. Du är driven, proaktiv, prestigelös och trivs med att jobba i team. På Live it får du jobba i ett växande bolag med en inspirerande och flexibel miljö och med möjlighet att utveckla dina kunskaper tillsammans med Live its expansionsresa framåt. Live it har en unik kultur med öppenhet, frihet, drivkraft och en är kärleksfullt familjär arbetsplats. 

 Övergripande ansvarsområden i rollen

·       Optimera kampanjer mot uppsatta KPI-mål för maximal ROI

·       Hantera, planera och optimera kontostruktur (Google Ads, Microsoft Ads, YouTube)

·       Hantering av produktfeeder, målgruppssegmentering och agera för optimala synergier

·       Skapa och uppdatera annonser/kampanjer med relevanta sökord

·       Löpande sökords- och trender/beteendeanalyser

·       Ansvara för bid management

·       Ansvara för rapportering, kostnadskontroll, analys av utfall och resultat

·       Ansvara för A/B-testning för optimering

·       Löpande utföra konkurrentanalyser 

·       Hitta kreativa lösningar för att optimera försäljningen av SEM-trafik

·       Kontinuerligt identifiera tillväxtmöjligheter, testa hypoteser och implementera vinnande alternativ

 

Din bakgrund

Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt SEM arbete från byråsidan och/eller inhouse. Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet med dig och kunskap med dig till oss.

Romney & Rudberg Talent Search ansvarar för denna rekrytering. Ansök via länken. Vid frågor kontakta lotta@romneyrudberg.se