Kommunikatör/Content Producer till SH Pension

 


Om SH Pension

Vi är den kundägda tjänstepensionsföreningen som hjälper företag, dess ägare och anställda med tjänstepension och trygghetsförsäkringar. Sedan 1946 har vi tagit hand om företagares ekonomiska trygghet under och efter arbetslivet.

Vi värdesätter en enkel, nyfiken och personlig dialog både med våra kunder och med kollegor.  Vår storlek och vårt agila arbetssätt gör att vi är snabbfotade. Vi samarbetar med professionella aktörer för att skapa värde för kund och affär i form av kompletterande produkterbjudanden, specialistkompetens och distribution.

 2021 tog SH Pension steget ut på en konkurrensutsatt marknad efter att ha varit tillgängliga endast för medlemmar hos Svensk Handel. Vi är extra stolta över vår traditionella försäkring och ett utvalt spar- och riskerbjudande. Våra kunder får personlig hjälp och rådgivning som passar företagare, dess ägare och anställda. Vi har också som mål att vara utvalda förmedlares självklara samarbetspartner. Då når vårt erbjudande kunderna via förmedlaren. Vi har mycket höga ambitioner och är under stark tillväxt och transformation för hela verksamheten

 

Om rollen

Rollen som Kommunikatör/Content Producer erbjuder stor variation såsom att koordinera interna projekt inom kommunikation, bistå att skriva pressmeddelanden och skapa innehåll till kampanjer och artiklar, administrera mailutskick, uppdatera hemsidan samt publicera LinkedIn-inlägg. Du arbetar kreativt i nära relation till olika kravställare i organisationen, kravställer mot externa byråer samt stöttar och samverkar med hela organisationen med paketering av olika kommunikativa budskap och kommunikationsinsatser.

 

Det är en bred roll med fokus på löpande kommunikation i alla kanaler, med stort fokus på det skrivna innehållet och mot flertalet målgrupper. Det innebär att skriva, formatera och publicera kommunikation som är varumärkesstärkande, leadsgenererande, kundlojaliserande samt kommunikation kopplat till lagkrav. Rollen ansvarar för formatering och publicering av legal kommunikation i relevanta kanaler där andra specialister eller vår jurist ansvarar för sakinnehållet. Rollen har egna områden som man ansvarar, leder och utför arbetet, tex förvaltning av hemsida & portaler, ibland med stöd av extern webb-byrå.

 

Du är en del av marknadsteamet och rapporterar till chef Affär & Marknad.

 

Arbetsuppgifter

Kundkommunikation:

·       Marknadsföring av tjänster och event i digitala kanaler

·       Redaktionellt arbete på vår web (idag WordPress)

·       Skriva artiklar och pressmeddelanden.

·       Publicera innehåll i våra sociala kanaler och via mejlutskick till utvalda målgrupper

·       Uppdateringar av innehåll på hemsida & portaler

·       Kvalitetssäkra kundkommunikation i form av postala utskick och blanketter

·       Ta fram kampanjmaterial till alla målgrupper

·       Ta fram och utforma säljstödsmaterial och presentationsmaterial

·       Profilsättning av profilprodukter

·       Ta fram Frågor & Svar kopplat till förändringar som görs i erbjudanden och produkter

·       Ansvarar för alt. håller i korrekturprocessen i ovan produktioner

·       Stötta affären med relevanta marknadsinsatser

 

Legal kommunikation:

·       Paketera innehåll till årsredovisning

·       Ansvara för att legal information uppdateras korrekt i relevanta kanaler

·       Ansvarar för alt. håller i korrekturprocessen i ovan produktioner

 

Din bakgrund

·       Lämplig utbildning inom marknadsföring/kommunikation

·       Erfarenhet från tjänstepensionsföretag eller företag som företräder tjänstepensionslösningar

·       3–5 års erfarenhet av liknande tjänst

·       Teknisk kompetens för innehållsproduktion

·       Projektledning/produktionsledning – förmåga att planera, organisera och genomföra innehållsprojekt ax-till-limpa.

·       Mycket stark kommunikationsförmåga och mycket god språkkänsla. Stark känsla för språkets nyanser och kan anpassa skrivandet efter målgrupper och kanaler. Detta visar sig i förmågan att kunna förklara något komplicerat på ett lättförståeligt sätt.

·       Erfarenhet av SEO digital kommunikatör

 

Din personlighet

Vi ser att du är nyfiken, konstruktiv och med positivt, lösningsorienterat förhållningssätt. Du är noggrann samtidigt som dugillar att ha ”många bollar i luften”, dvs arbeta parallellt med flera samtidiga aktiviteter. Du planerar och driver ditt arbete självständigt, samtidigt som du är en teamperson och gillar att samarbeta med andra.

 

Vi erbjuder

Vi är en mindre och snabbfotad aktör med ett tydligt fokus och en god förmåga att prioritera och ställa om. Vi har en familjär andra och hos oss märks alla och vi är alla del av hela teamet. Vi hjälps åt!

 

Vårt agila arbetssätt har stort fokus på transparens, planering och ständig prioritering av vad som ska göras. Hos oss finns plats för dig som älskar att vara delaktig, bidra och ta ansvar, med fullt fokus på våra kunder och tillväxt.

 

Hos oss finns:

·       Möjligheten att som specialist vara delaktig, påverka och interagera brett

·       Möjligheten att ha ett stort ansvar utifrån lagda strategier

·       Goda förmåner

·       Möjligheten att vara del av en familjär och positiv kultur där vi lyckas tillsammans

För rekryteringen ansvarar Romney & Rudberg Talent Search AB. Ansök via länken. Vid frågor kontakta gärna Rekryteringskonsult Sarah Rudberg sarah@romneyrudberg.se tel 0705512700 eller Lotta Romney lotta@romneyrudberg.setel 0707171719.