Content Creator till The Winery Hotel

 


The Winery Hotel är världens första hotell med ett urbant vineri i samma byggnad. Med egen vintillverkning i lobbyn på hotellet och en egen vingård i Toscana erbjuds alla besökare ett helt nytt sätt att bo, uppleva och mötas – med vinet i fokus.  Vi letar nu efter dig som vill vara med på resan att på ett insiktsdrivet och kreativt sätt berätta om allt som sker på hotellet och så klart även på den egna vingården Terreno. 

Så här kan en vecka se ut för en Content Creator på The Winery Hotel: 

 

Du inleder veckan med att skapa och publicera innehåll på hemsidan för nya vinevent som ska äga rum tillsammans med våra kunniga sommelierer. Det är alltid någonting på gång i vineriet och vi vill självklart se till att bjuda in gäster och andra nyfikna att ta del av detta hantverk. Du tar dig vidare upp till taket för att tillsammans med en fotograf ta nya bilder inför kommande sommarperiod.  Veckan fortsätter med att planera och ta fram nytt innehåll för vår Terreno Olio Extra Vergine di Oliva som anländer från Italien inom kort. Din roll är att berätta mer om olivoljan, dess ursprung och vad det är för olika attribut som gör att det smakar så gott som den gör. Du tar bilder, kanske spelar du in en video och sprider mer kunskap kring olivoljan för att få fler att prova den. Så klart ser du även till att skyltning och exponering i butiken i entrén följer samma visuella manér.  Veckan avslutas med att du skriver nyhetsbrev som berättar mer om vad som sker på hotellet och på vingården Terreno. Du ser över att allt är uppdaterat i skyltningen på hotellet och planerar för kommande periods sociala medier-inlägg. 

 

Ansvarsområden: 

    

-Skapa engagerande innehåll till The Winery Hotels egna kanaler baserat på insikter samt i enlighet med satt varumärkesstrategi, grafiska profil och tonalitet.    

-Publicering och uppföljning av innehåll på sociala medier, hemsidor samt andra digitala kanaler och system som hotellet använder sig utav.    

-Driva närvaro i sociala medier med aktuella frågor och kampanjer.    

-Säkerställa att content i egna kanaler samt hos våra online travel agents är aktuellt samt SEO-anpassat.    

-Utveckla sälj- och marknadskampanjer tillsammans med övriga teamet

-Ta fram produktinformation inför produktlanseringar.    

-Kontinuerligt förbättra kundresan och aktivt arbeta med rykteskapital.   

-Influencer Marketing - skapa nya kontakter och arbeta aktivt med befintliga.    

-Hålla dig uppdaterad på sociala medietrender och arbeta fram nya idéer och innehåll därefter.    

-Uppföljning och analys av content – inklusive rapportering och efterföljande utveckling.    

-Projektledning av event och aktiveringar. 

Kompetenser:   

  

-Tidigare erfarenhet av liknande Content Creator roll

-God stilistisk förmåga i text

-Erfarenhet av projektledning

-Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska    

-Starkt öga för det visuella    

-Erfarenhet av att arbeta insiktsdrivet med kunden i fokus    

-Kunskap om SEO, analys och uppföljning av digitala plattformar    

-Förmåga att fota och filma, inklusive efterbehandling och redigering    

-Bakgrund inom journalistik, copy eller liknande är meriterande  

 

Som person är du en nytänkande och kreativ projektledare med förmåga att bygga varumärke. Du är prestigelös, strukturerad, engagerad och är inte rädd för att ta egna initiativ. Eftersom detta är en bred roll ser vi att du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och system.  Detta är en fulltidstjänst som utgår från The Winery Hotel.

Ansök via länken. Vid frågor kontakta gärna lotta@romneyrudberg.se eller sarah@romneyrudberg.se