Art Director till BLCK
BLCK är en byrå som jobbar med strategisk och kreativ kommunikation som gör skillnad. Vi älskar att göra bra jobb för våra kunder och deras varumärken, att jobba både brett, högt och lågt och att ha en tät dialog med kunden i allt vi gör. Då blir det som bäst. 2022 vann vi Årets Byrå i vår kategori och med det i bagaget, så tar vi oss nu an nya utmaningar. Vill du vara med på resan?
Vi är just nu ca 20 personer och sitter på GT30, i egna lokaler, men med alla de fördelarna som ett ”creative office space” som GT30 erbjuder. Vår ambition är tydlig: vi vill inte bli en stor byrå, utan vårt motto är att ha riktigt bra kunder och riktigt bra medarbetare på en byrå som kunderna verkligen vill jobba med.
Våra kunder är majoriteten stora, kända varumärken där vi ofta jobbar med breda uppdrag som sträcker sig över alla kanaler, både lokalt, men också nordiskt och globalt.
Mycket av det BLCK gör handlar om att förstå kundens affär. Det gäller alla medarbetare, inte bara strateg eller projektledare. Kundens uppdrag i centrum är viktigt och kreativiteten hittar vi inom det.
Vi växer, men är fortfarande en relativt liten och prestigelös struktur. Att hjälpa till och kavla upp ärmarna gäller för alla och inga jobb är för små eller ”fula” utan vi jobbar alla som ett team för att hitta lösningar.
Om rollen:
Vi söker en Art Director med bakgrund och erfarenhet från design och branding. Vi söker dig som har minst 7+ års erfarenhet som Art Director från byrå, frilansande eller från kundsidan. Du har även arbetslivserfarenhet av att utveckla visuell design, identiteter, koncept och erfarenhet av att arbeta med både visuell och digital design. Du har god kommunikativ förmåga och kan driva ett resonemang kring varumärkesfrågor samt förmåga att presentera idéer för kunder, vägleda och inspirera dem.
Profil:
· Du kommer med fördel från design och branding världen och har jobbat strategiskt med att utveckla nya varumärken, både strategi och visuell identitet.
· Du kan driva ett strategiskt resonemang runt varumärkesutveckling och även kring hur implementering i design, identitet och varumärkesplattform sedan kan se ut.
· Du har jobbat med kommunikation och konceptutveckling och har nära till att tänka helheten och uttagen. Du har förmodligen utvecklat kampanjer och initiativ för att aktivera varumärken i olika kanaler.
· Du har lätt för att förstå nya varumärken och branscher, och sätta dig in i våra kunders utmaningar.
· Du är en stjärna på att paketera dina presentationer och tar gärna ledartröjan när det gäller att presentera och argumentera för dina idéer, både för en senior ledningsgrupp som en marknadsavdelning.
· Du är nyfiken på och beredd på att bidra och är stark i alla delar av uppdragen, från strategi, idé, införsäljning, till genomförande, och produktion.
· Du är en teamspelare som gillar att bidra i gruppen och proaktivt se möjligheter.
Romney & Rudberg Talent Search ansvarar för denna rekrytering. Ansök via länken. Vid frågor kontakta lotta@romneyrudberg.se eller sarah@romneyrudberg.se